Per acabar amb la corrupció

Article del diari POSEM FIL A L'AGULLA
editat per la CUP i el MPS

La corrupció és un mal que perviu i viu a l’arrel d’aquest model polític i econòmic que regeix. Ens la venen com a tara, però n’és una conseqüència. En el model actual, les administracions públiques estan al servei i es sotmeten als interessos de les èlits econòmiques posant la supervivència d’aquest model basat en el creixement i l’acumulació per davant dels drets i les necessitats de les persones. Com ja hem vist, les conseqüències directes d’aquest model són la concentració de poder, les  privatitzacions, l’enriquiment i la professionalització, el control dels mitjans de comunicació... i les pràctiques corruptes que de tot això se’n deriven. Ens trobem doncs, davant d’un problema d’arrel que exigeix canviar de model.

>>POSEM FIL A L’AGULLA

LA POLÍTICA ES QUEDA AL CARRER

• Limitació del volum total de remuneracions –incloses les dietes– que els càrrecs electes i de confinaça poden rebre del conjunt de l’administració pública.
  • Limitació temporal a un màxim de vuit anys tant dels càrrecs electes com dels de confiança.
  • Reducció dràstica dels salaris i dietes dels representants polítics i els seus càrrecs de confiança, basat en una escala salarial justa

SERVEIS PÚBLICS I MODEL ECONÒMIC PER GARANTIR ELS DRETS SOCIALS

• Municipalització de tots els serveis públics (aigua, recollida de residus, neteja, serveis funeraris, zona blava...) per tal de garantir-ne la qualitat, la finalitat social i els drets laborals
  • Eradicació de l’especulació mitjançant la creació d’un parc públic de lloguer d’habitatge a partir de l’expropiació de les propietats en desús amb finalitat especulativa (solars, habitatges...)