crònica de la jornada de debat sobre la democràcia participativa

Una trentena de persones es varen donar cita el passat dilluns 13 de gener del 2014 al Casal Independentista i Popular de Sabadell, Can Capablanca, per participar de la primera de les jornades de debat municipalista, realitzades per la CUP de Sabadell. En aquesta ocasió el tema a debat era la necessitat d’aprofundir en la democràcia a la nostra ciutat, i la necessitat, també, de fer-ho de forma participativa.

L’actual moment de crisi sistèmica en que estan immersos els Països Catalans, i per extensió tots els pobles d’Europa, exigeixen de l’articulació de polítiques realment democràtiques i radicalment oposades al model tecnocratitzador impulsat pels governs estatals i pels aparells de gestió de la UE. En aquest sentit, i entenent que és en el pla municipalista on s’han d’assentar les bases d’un canvi real, tant a nivell nacional com social, la CUP de Sabadell ha iniciat un cicle de debats, per tal d’iniciar a la nostra ciutat un nou cicle polític, que permeti un canvi, no sols en el pla de l’aritmètica electoral, sinó també un canvi profund en la forma de fer política.

Amb aquest ànim es va encarar aquesta primera jornada, centrada en l’aprofundiment de la democràcia participativa. Els assistents vàrem debatre entorn a les alternatives que es poden impulsar des de Sabadell per l’obertura d’un consistori hermètic, després de més de deu anys de govern del clan Bustos i el PSC-PSOE. L’opacitat alhora de gestionar els serveis dels quals té la titularitat l’ajuntament, les concessions a dit, l’entramat d’òrgans de “govern” buits de tot contingut i poder decisió, etc., van centrar la jornada.

Les resolucions a que es van arribar, i les quals seran publicades al llarg de les properes setmanes, pretenen ser la primera peça d’un seguit de documents, a partir dels quals anar bastint propostes concretes per articular un projecte rupturista a la nostra ciutat, amb una clara voluntat de generar un bloc d’esquerres, capaç d’incidir en favor de les classes populars en aquest moment de reestructuració del capitalisme.

Al final de la jornada, es va instar als participants a participar de la propera jornada, que tindrà lloc el proper mes de febrer i que tractarà sobre economia municipal.