El 25N, un nou salt

Un salt qualitatiu i quantitatiu. Així podríem definir els resultats de la CUP-Alternativa d’Esquerres en les eleccions al Parlament de Catalunya de fa gairebé dos mesos. Els fets i els resultats arreu del Principat parlen per si sols: 126.219 vots, el doble que els obtinguts en les darreres eleccions municipals; milers i milers de persones implicades activament en la campanya; centenars de xerrades i actes polítics, fins i tot en indrets on la presència de la CUP i l’Esquerra Independentista és escassa; i com a resultat: 2 diputats i 1 diputada al Parlament, i a les portes d’obtenir representació a la demarcació de Girona.

A Sabadell, els resultats també són il·lusionants. Els 3.767 vots (un 3,57%) són també un salt respecte a les municipals. Per una banda, la CUP ha augmentat un 30% en vots als Districtes 1r i 2n, on trobem la majoria de persones que històricament s’han vinculat més al projecte independentista i d’esquerres. Així doncs, la formació rupturista ha sabut aguantar bé l’embat de forces com ERC o ICV-EUiA pel mal anomenat “vot útil”, i s’ha situat com a 3a o 4a força política en diverses seccions del barri del Centre, per sobre fins i tot del PSC.

Per altra banda, aquests comicis han suposat l’eclosió de la CUP a la resta de la ciutat, més enllà de la Gran Via i de l’Eix Macià, unes fronteres encara massa reals i que cal seguir trencant. Així, mentre que en les eleccions municipals la suma dels vots dels districtes 3r a 7è eren una tercera part dels de tota la ciutat, en aquestes eleccions ja sumen gairebé la meitat: als districtes 4t i 5è s’han duplicat els resultats, al 6è s’ha multiplicat per 2,5, i als districtes 3r i 7è l’augment de vots respecte a les municipals és de més del triple.

Són varis els factors positius que hi han contribuït: suma de complicitats, treball en xarxa, compromís amb la lluita, esperança de canvi... Aquests últims temps, el treball de la CUP a Sabadell –tant de la militància com de totes aquelles persones que defensen el projecte en el seu dia a dia– no ha parat de créixer, participant en manifestacions, concentracions i vagues, treballant al sí de plataformes independentistes i de lluita social, i obrint noves vies de participació i de diàleg conjunt amb organitzacions i entitats transformadores de la ciutat, tant de l’Esquerra Independentista com de més enllà. Això es va traduir, durant les setmanes prèvies al 25N, en reunions del comitè de campanya local de més de 100 persones, en la creació de nuclis de suport a Sant Quirze, a Castellar o a Barberà, i en la col·laboració sincera de militants d’organitzacions de les Candidatures Alternatives del Vallès, coresponsables dels bons resultats de la CUP-AE a la comarca. Cal felicitar i agrair a tots aquests companys de viatge la gran feinada que han fet!

També són varis els punts negatius que cal tenir presents, per tal de canviar-los: l’estructura de la CUP de Sabadell segueix sent massa feble, la seva presència en diversos àmbits de lluita sovint no ha estat la desitjable i els canals de comunicació i de participació amb el seu entorn no estan prou consolidats.

Però ni ens espanten els reptes ni l’eufòria ens fa volar coloms. Per això, seguirem treballant per a seguir fent salts, per a seguir creixent i multiplicant, per a seguir creant sinergies entre les classes populars: per a la independència plena, la transformació social i la radicalitat democràtica. Amb els peus a terra, el cap ben alt i els somnis encara més amunt.