La CUP de Sabadell celebra la sentència de mort al Quart Cinturó

La candidatura independentista celebra que aquesta obra faraònica se’n vagi finalment al calaix i felicita a totes les persones i entitats que han fet possible aquesta victòria

Després de més de vint anys de lluita, la Campanya Contra el Quart Cinturó va anunciar ahir una victòria històrica. Gràcies a la seva pressió incansable, la campanya ha aconseguit que el Ministeri de Medi Ambient espanyol, després de nombroses irregularitats, s’hagi vist forçat a emetre una resolució en la que declara la terminació del procediment d’avaluació ambiental i l’arxiu de l’expedient.

Aquesta resolució, a la pràctica, significa la paralització total del tram d’aquesta autovia que havia de trinxar el territori entre Terrassa i La Roca, afectant irremeiablement el rodal de la nostra ciutat.

La CUP de Sabadell –que forma part de la Campanya Contra el Quart Cinturó– felicita a totes les persones i entitats implicades en aquesta victòria i es reafirma en la seva aposta per a polítiques socialment avançades de foment del transport col•lectiu i de les infraestructures ferroviàries que relliguin els Vallesos, garantint la viabilitat ecològica i afavorint els corredors biològics del territori.

“El Quart Cinturó sempre ha estat un projecte faraònic del tot innecessari, imaginat per les autoritats franquistes i durant molts anys justificat d’una forma o altra pels successius governs de la Generalitat de Catalunya, fossin de CiU o del tripartit”, ha explicat Pau Comellas, portaveu de la formació independentista a Sabadell. I ha afegit: “Per això, celebrem aquesta gran victòria fruit d’anys de mobilitzacions populars, unes mobilitzacions que seguiran garantint que aquest projecte caduc no surti mai més del calaix on l’hem ficat.”