La CUP Sabadell celebra la dació amb lloguer social per l’Ahmed

La candidatura independentista celebra la victòria aconseguida per la PAHC i les veïnes de Torre-romeu

Després de més de quatre dies de solidaritat amb l’Ahmed, el moviment contra els desnonaments a Sabadell ha aconseguit una altra victòria. Dilluns, l’entitat financera UNNIM va acabar cedint i arribant a un pacte: acceptar la dació en pagament del pis i un lloguer social de 120 euros durant 5 anys, que computarà com a retorn del deute de 4.500 euros que l’Ahmed tenia amb l’entitat financera.

Aquesta, però, no ha estat una victòria fàcil. Durant més de 72 hores activistes de la PAHC, veïns i veïnes de Torre-romeu i gent solidària de la ciutat, han mantingut l’ocupació de l’oficina bancària d’UNNIM del carrer Sau, on l’Ahmed tenia la seva hipoteca contractada. S’esperava una resposta a la petició de dació total per l’Ahmed i la seva família, però l’entitat –rescatada amb diners públics– trencà les negociacions i denuncià als ocupants. A partir de llavors l’oficina bancària restà en perill de desallotjament. Divendres al vespre es produí el primer intent, que va acabar amb la identificació de les activistes.

Diumenge al migdia la jutgessa Immaculada Vacas comunicà l’ordre de desallotjament així com l’acusació d’un delicte d’ocupació d’establiment públic. Finalment, diumenge al vespre i sota un fort desplegament policial es produí el desallotjament de l’oficina. Empentes, canells retorçats, cops de porra i violència gratuïta tornaren a ser sinònim d’actuació policial dels Mossos.

Des de la CUP de Sabadell volem felicitar a l’Ahmed i la seva família, a la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca i la Crisi i a tota la gent que s’hi ha implicat, per aquesta nova victòria i agrair-los el seu exemple de lluita tenaç i persistent a la ciutat. “Les lluites populars i la solidaritat són imparables i són la nostra millor arma. Cal seguir combatent aquest sistema putrefacte des de tots els fronts”, ha manifestat el portaveu de la CUP Quico Andreu.

Finalment, la CUP volem denunciar també que, un cop més, els agents de la policia van actuar sense la seva corresponent identificació ben visible, cosa que incompleix el Decret 217/2008. “El seu objectiu és evitar la identificació dels agents per tal d’impedir qualsevol conseqüència quan actuen de manera il·legal i s’excedeixen de les seves funcions”, ha expressat Andreu.