L'auditori del Casal Pere Quart es fa petit per l'acte d'inici de campanya de la CUP

La CUP-Crida Constituent va omplir ahir dijous l'auditori del Casal Per Quart i va donar així el tret de sortida de la campanya del 27S. Antonio Baños, cap de llista de la CUP-CC per la demarcació de Barcelona, va manifestar la necessitat “d'acabar amb l'autonomisme, declarar la independència i iniciar un procés constituent”. Baños va apuntar també la dramàtica situació que viuen els refugiats sirians i la resta de refugiats que fugen de la “guerra i la gana”. El portaveu de la CUP, entre aplaudiments, va afirmar que “Catalunya ha de ser una terra refugi”.

Per la seva banda, David Fernàndez, que deixarà de ser diputat la propera legislatura, va iniciar el seu parlament saludant el poble kurd, actualment en conflicte. Fernàndez va carregar amb duresa contra “la demofòbia del Partit Popular” i va fer una crida a seguir lluitant per “recuperar la sobirania política vers l'Estat espanyol i l'econòmica vers els carronyaires dels mercats financers”. En la seva intervenció, Fernàndez va denunciar la situació insostenible respecte el deute adquirit per la Generalitat afirmant que “som un país endeutat per cortesia dels diferents governs de CiU i tripartits”.

Míriam Ferràndiz, la regidora de la Crida per Sabadell que va obrir l'acte, va apuntar la necessitat “d'una societat organitzada” com a “única garantia per avançar cap a la independència” i va posar de relleu la importància de la lluita als municipis com a “motors de la transformació social”. Pilar Castillejos, regidora de la plataforma municipalista Decidim Ripollet, vinculada a les Candidatures Alternatives del Vallès, va fer un repàs històric de les lluites de la comarca i va destacar el creixement del municipalisme transformador a les darreres eleccions municipals. Així mateix, Castillejos, número 10 de la llista de la CUP-CC per Barcelona, va manifestar la necessitat de “fer front de manera immediata a la pobresa” i de construir un Estat “on l'explotació no hi tingui cabuda”.

L'acte va començar amb una acció simbòlica de denúncia, entre d'altres, de les retallades, la corrupció i la violència masclista, i va acabar amb Baños i Fernàndez al carrer dirigint unes paraules a les més de dues centes persones que no van poder accedir a l'auditori.

La CUP-Crida Constituent va omplir ahir dijous l'auditori del Casal Per Quart

“el procés polític català ha enviat a la paperera de la història el pujolisme”