Sí, sí i sí!

SÍ AL REFERÈNDUM , SÍ A LA INDEPENDÈNCIA, SÍ ALS PAÏSOS CATALANS
Vivim moments històrics. Per primer cop des d’aquella traïció dels líders (com en Xirinachs anomenà la “transición española”), la mobilització popular ha fet possible albirar una ruptura democràtica respecte l’estat espanyol; ruptura  que hauria de permetre el poble català decidir lliurement el seu destí.

En l’actual context, des de la Candidatura d’Unitat Popular tenim clara la nostra aposta pel Triple Sí.

SÍ AL REFERÈNDUM
Perquè és la màxima expressió de la voluntat popular, clara i nítida; sense possibilitats de ser “reinterpretada” o passada pel sedàs d’interessos partidistes i negociacions a porta tancada. L’autodeterminació és un dret fonamental, present en els diferents tractats internacionals, i és el mecanisme universamelment reconegut per a l’expressió democràtica del dret dels pobles a decidir el seu futur polític col·lectiu.

Ningú té dret a negar-nos aquest dret, ni a bescanviar-lo per unes eleccions sota l’empara de les lleis i l’aparell de l’estat que ens el nega. El dret d’autodeterminació no pot dependre dels tripijocs de la política dels partits: volem i tenim dret a un referèndum clar i vinculant. Per això cal mantenir la mobilització popular per a la realització, sigui quina sigui la resposta de les institucions espanyoles, de la consulta prevista per al 9 de Novembre d’enguany.

SÍ A LA INDEPENDÈNCIA
Volem que el poble català tingui tot el poder polític per a construir democràticament el seu futur, lliure de les ingerències d’estats hostils i d’ombrívols poders econòmics. Per això ens cal un estat independent, una República Catalana que ens garanteixi la plena sobirania política, econòmica, cultural, alimentària, energètica…

Volem la independència per construir una societat nova, justa, democràtica i igualitària. Per això defensem l’obertura d’un veritable procés constituent que posi la política i l’economia al servei de la voluntat popular i la defensa dels drets socials.

SÍ ALS PAÏSOS CATALANS
El procés iniciat al Principat ha d’esdevenir un revulsiu per al desvetllament de consciències i l’autoorganització popular arreu dels Països Catalans. El nostre compromís és el d’intensificar l’organització i la lluita per forçar la ruptura democràtica i l’exercici del dret d’autodeterminació a cada un dels territoris.

La nova República Catalana ha de fixar-se com a objectiu fundacional (i desplegar les eines polítiques i institucionals necessàries per dur-lo a terme) la lliure federació del País Valencià, Les Illes, el Principat, la Catalunya Nord i la Franja de Ponent.

Gener de 2014