Per a una sortida democràtica i política: dimissions i eleccions anticipades!

Davant el retorn a l’alcaldia de Sabadell de Manuel Bustos, des de la Candidatura d’Unitat Popular volem expressar que:

- No acceptem que dos mesos després de que sortís a la llum pública l'operació mercuri, encara ningú hagi assumit responsabilitats polítiques al respecte.

- És inacceptable que Manuel Bustos, com a màxim responsable polític d'aquesta situació, torni a agafar les regnes del govern municipal com si res hagués passat.

- Veiem amb preocupació la institucionalització de la corrupció a la nostra ciutat i que el govern actual continuï, a la desesperada, més preocupat en mantenir la cadira que en donar una sortida política i democràtica a la greu situació generada.

- La multiplicació de casos de corrupció arreu és la constatació de que la corrupció és un factor intrínsec del sistema polític que cal tallar d'arrel.

Per tot això, i per la manca de voluntat política per revertir aquesta situació de l’agrupació local del PSC –qui ha tapat per activa i per passiva les polítiques antidemocràtiques de l’alcalde i el seu equip, i ara fa front comú amb ell– davant de les greus acusacions que se li imputen, la CUP de Sabadell exigim:

- La immediata dimissió de l’alcalde i de la resta d'imputats i imputades de tots els càrrecs públics, tant municipals com supramunicipals.

- La dissolució del consistori, tal i com marca l’article 61 de la Llei de Bases del Règim Local, on es cita literalment: “[...] previ acord favorable del Senat, podrà procedir, mitjançant Reial Decret, a la dissolució dels òrgans de les corporacions locals en el supòsit de gestió greument danyosa per als interessos generals que suposi l’incompliment de les seves obligacions constitucionals”.

- La convocatòria d’eleccions anticipades, tal i com marca l’article 183 de la mateixa llei esmentada anteriorment, on es cita literalment: “En els supòsits de dissolució de corporacions locals per acord del Consell de Ministres [...], haurà de procedir-se a la convocatòria d’eleccions parcials per a la constitució d’una nova corporació dins del termini de tres mesos, exceptuant el cas en que la data en que aquesta s’hagués de constituir, el mandat de la mateixa hagués de resultar inferior a un any.”

Des de la Candidatura d’Unitat Popular de Sabadell entenem que cal donar una sortida democràtica i política a la greu situació que pateix la ciutat. En aquest sentit entenem que unes eleccions anticipades permetrien sortir d'aquest atzucac amb un mínim de garanties democràtiques.

Finalment, animem a tots els sabadellencs i sabadellenques a participar de la concentració que la Plataforma Sabadell lliure de corrupció ha convocat per aquest divendres, 8 de febrer, a les 19h a davant de l'ajuntament.

Candidatura d'Unitat Popular de Sabadell
Sabadell, 7 de febrer de 2013