La CUP demana la municipalització de la companyia d'aigües de Sabadell

La formació d'esquerres denuncia que CASSA, “amb OPA o sense estarà en mans del capital financer si no es reverteix la situació”.

La Candidatura d'Unitat Popular ha denunciat que un servei bàsic per a tothom, com és l'abastiment d'aigua potable, “sigui objecte de compra venda entre lobbies econòmics que no persegueixen altre objectiu que el benefici privat”. En aquest sentit la formació d'esquerres ha reiterat la seva aposta per a la municipalització del servei amb l'objectiu de garantir-ne la qualitat i l'accés d'aquest a tothom mitjançant la tarificació social. Així mateix s'hauria de garantir també els drets laborals de les més de 200 persones que hi treballen.

Ahir la Comissió Nacional del Mercat de Valor va autoritzar l'OPA d'AGBAR (propietat de La Caixa entre d'altres) a la Companyia d'Aigües de Sabadell (CASSA). CASSA que gestiona el servei d'abastiment d'aigua a més de 40 municipis és propietat, principalment, d'accionistes privats com el BBVA, Banc Sabadell o la Fundació Privada del Gremi de Fabricants. Davant aquesta situació el portaveu de la CUP Pau Comellas ha lamentat que el govern municipal “sigui un espectador més i ni es plantegi recuperar el servei”.