L'educació que volem per Sabadell

En l'actual voràgine econòmica veiem dia a dia com els sectors privats avancen sobre tot allò públic. L'Educació, qüestió cabdal per la reproducció de la nostra societat, no n'és cap excepció. Els darrers anys estem sent testimonis d'una reducció de plantilla encoberta (a base de baixes per jubilació no cobertes), l'augment de les ràtios d'alumnes per aula i professor, la persistència de barracons en centres saturats, les retallades en drets laborals del personal docent o els atacs al model d'immersió lingüística, entre molts altres greuges.

No només per combatre aquesta situació sinó per plantejar l'escola que volem des de la CUP donem ple suport a la ILP per l'Educació Pública. Aquesta pretén superar el model educatiu implantat per la LEC aprovada el 2009; Llei que ha apartat a famílies, professorat i alumnat de qualsevol presa de decisió, que ha obert les portes a les inversions privades a negocis educatius, que ha fomentat la divisió sexual, que anul·la el debat pedagògic... En definitiva una llei que vol construir un model d'escola neoliberal al servei de les grans empreses.

És per tot això que des de la Crida per Sabadell el passat Dilluns 25 de Gener va impulsar una moció a la Junta de Portaveus per a donar suport a aquesta ILP. Per la nostra sorpresa però, cap altre partit va donar-hi suport. Com és evident, partits com CIU, PP, PSC o Ciutadans hi van votar en contra (doncs és evident que l'educació de qualitat fora dels eslògans electorals per aquests partits no té cap sentit). No obstant això, la resta grups s'hi van abstenir. Partits que es reclamen d'esquerres o inclús de la nova política com Unitat pel Canvi, ERC o Guanyem Sabadell van considerar oportú no donar suport a la ILP.

Des de la CUP Sabadell ens preguntem, quins són els interessos que van moure a aquestes formacions a abstenir-se. És que tenir una llei pròpia d'educació com la LEC és bo de per si? Encara que es financïn escoles de l'Opus Dei? Tot i la privatització evident de la universitat? No és prou greu que es veti la participació de la comunitat educativa en el procés de presa de decisions?

Des de la CUP no llançarem la tovallola, és per això que llancem una crida a participar de la Campanya L'EDUCACIÓ QUE VOLEM PER CATALUNYA i de totes les activitats paral·leles que s'organitzin tant des de la Crida per Sabadell com des de la Coordinadora per l'Ensenyament Públic del Vallès Occidental. D'aquesta manera emplacem a la ciutadania a venir el proper dimecre 10 de febrer a la plaça de l'Ajuntament on farem una roda de premsa; tanmateix tot seguit adjuntem les diferents convocatòries i enllaços d'interès:

PRESENTACIÓ DEL MANIFEST EN DEFENSA DE L’ESCOLA PÚBLICA ALS MUNICIPIS DEL VALLÈS OCCIDENTAL
Dimarts 9 de febrer a les 11 del matí
Davant dels Serveis Territorials d’Ensenyament del Vallès Occ. (Sabadell)
Carrer del Marquès de Comillas, 67,08202 Sabadell

PRESENTACIÓ DEL MANIFEST EN DEFENSA DE L’ESCOLA PÚBLICA A SABADELL
Dimecres 10 de febrer a les 10 del matí
Davant del Ajuntament de Sabadell
Plaça Sant Roc, 1,08201 Sabadell

La Crida per Sabadell el passat Dilluns 25 de Gener va impulsar una moció a la Junta de Portaveus per a donar suport a la ILP Educació.
Per la nostra sorpresa però, cap altre partit va donar-hi suport.

Com és evident, partits com CIU, PP, PSC o Ciutadans hi van votar en contra. No obstant això, la resta grups s'hi van abstenir. Partits que es reclamen d'esquerres o inclús de la nova política com Unitat pel Canvi, ERC o Guanyem Sabadell van considerar oportú no donar suport a la ILP.