Pau Comellas deixa clara l'aposta de la CUP per un nou model de mobilitat
Ahir al vespre, al Casal Pere Quart, la CUP va participar en el debat d'alcaldables organitzat per la Plataforma Sant Julià que va girar al voltant de la protecció del Rodal de Sabadell, i especialment, del controvertit projecte del Quart Cinturó i l'amenaça que suposa pel Parc de Sant Julià.
El debat, seguit per una cinquantena de persones, va comptar amb la presència dels i les caps de llista de CiU, ICV-EUiA, PP, ES, ERC+RCat, Ciudadanos i la CUP. Un cop més, per variar, el cap de llista del PSC-PSOE, en Manuel Bustos, va brillar per la seva absència, deixant clar que a ell el què li van són els banys de masses i no la dialèctica, la crítica i la contrastació d'opinions.
En les seves intervencions, les diverses forces polítiques varen exposar les seves posicions respecte el Quart Cinturó, les quals podem resumir de la següent manera: CiU, PP i Ciudadanos aposten clarament pel Quart Cinturó com a via ràpida, i intenten picar l'ullet a la Plataforma Sant Julià matisant que s'ha de buscar la minimització del seu impacte sobre el territori. Per la seva part, ICV-EUiA i ERC+RCat van de bracet en la defensa de la 'Ronda del Vallès', aquest eufemisme d'una autovia que travessi el territori -és a dir, un Quart Cinturó-, però que ho faci amb una traça inferior, més 'adaptada' al territori. Finalment, tant la CUP com l'Entesa creuen que el què cal és plantejar un nou model de mobilitat radicalment diferent, apostant de forma rotunda pels transports col·lectius, un model en el qual el Quart Cinturó no hi té cabuda.
En aquest sentit el cap de llista de la CUP, Pau Comellas, va defensar la integritat i la preservació del Parc de Sant Julià i del conjunt del Rodal de Sabadell i del Vallès, la qual passa per no seguir construint una infraestructura faraònica com el Quart Cinturó que suposarà un enorme cost ecològic, social i econòmic (més de 1.000 milions d'euros). Comellas va criticar que els mateixos que parlen 'd'estrènyer-nos els cinturons' i de 'retallades necessàries' (CiU, PSOE, etc.) no són tant primmirats a l'hora de malgastar tants milions en projectes caducs i innecessaris com el 4C.
'La construcció d'aquesta autovia', va afegir en Pau, 'no solucionarà el caos viari i, a més, generarà més especulació i destrucció per allà on passi'. La CUP aposta per un nou model de mobilitat radicalment diferent, on els i les vianants, les bicicletes i els transports col·lectius tinguin molt més pes que el vehicle privat. En aquest sentit, defensa que les inversions en infraestructures han de prioritzar els ferrocarrils que connectin Sabadell amb els municipis i comarques veïnes sense passar per Barcelona, així com més i millors línies d'autobusos i un tramvia que relligui la ciutat.