Amb les Festes Populars Catalanes. Visca la Festa Major!

Des de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Sabadell, volem  aportar les següents consideracions davant de diverses actitud del govern municipal (PSOE) de la nostra ciutat:

Demanem la retirada de la Bandera Espanyola de l'Ajuntament de la nostra ciutat per Festa Major i la Diada Nacional del proper 11 de setembre. Alhora reclamem a l’Ajuntament de Sabadell la seva adhesió a la campanya Un País, Una Bandera, per la qual desenes d’Ajuntaments sota administració de la Generalitat de Catlaunya hissen únicament la senyera durant la Diada Nacional de l’Onze de Setembre.

Altre cop, i com ja hem apuntat en altres ocasions, l’actual Equip de Govern que dirigeix el consistori de la nostra ciutat (PSOE), amb l’inefable populisme del senyor Bustos al capdavant, ha apostat per un model de festa elitista, espanyolitzadora i mercantilista que dóna l’esquena a la participació del conjunt de la societat civil sabadellenca organitzada en l’elaboració de les activitats que carrer per carrer s’han de celebrar al llarg i ample de la nostra ciutat.

Denunciem la lamentable decisió de vetar els actes de la Comissió de Festes Populars de Sabadell a l'espai del Vapor Turull. Marginant i negant el nou espai. Posant traves al nou projecte d'oci impulsat per la CFPS i a totes aquelles entitats i col·lectius sabadellencs que any rere any organitzen la festa popular i participativa de “Les Barraques”. Sense haver intentat mai elaborar un procés de participació ciutadana d’elaboració de la pròpia Festa Major, acostant d’aquesta manera encara més el Consistori a la ciutadania i les seves entitats. És millor gastar-se milions de diners en recepcions de Festa Major que donar recursos a les entitats.

Després d’aquestes consideracions , des de la Candidatura d’Unitat Popular de Sabadell, només ens queda desitjar una bona Festa Major al conjunt del poble de Sabadell i fem una crida a participar i a  gaudir de les activitats de Festa Major organitzades pel teixit associatiu sabadellenc, CFPS, i donar l’esquena a un Equip de Govern més preocupat per sortir a la foto que per acostar-se a la ciutadania.

Sabadell 6 de setembre de 2007
Junta Permanent de la CUP Sabadell