Contra la crisi, mobilitzem-nos!

Les conseqüències d’aquesta nova crisi del sistema capitalista són cada cop més negatives pel conjunt de la classe treballadora catalana. Per una banda, els bancs i caixes reben ajuts astronòmics que els permeten seguir fent el què han fet fins ara: grans beneficis a base d’especular al mercat financer o de participar en negocis altament lucratius (immobiliaris, de tràfic d’armes, etc.). Per l’altra banda, la destrucció de llocs de treball és cada dia més ferotge –als Països Catalans ja hi ha més d’1 milió d’aturades i aturats−; els grans empresaris aprofiten el comodí “crisi” per fer xantatge a la classe treballadora, retallant salaris, plantilles, drets laborals, costos d’acomiadament...

La CUP creiem fermament en la necessitat de transformar l’ordre econòmic mundial: ras i curt, cal acabar amb el Capitalisme com a única via per posar fi a la desigualtat i la injustícia. Per això, des de la Candidatura d’Unitat Popular de Sabadell donem el nostre suport a la Campanya “Que la crisi la paguin els rics!” i subscrivim les seves reivindicacions, entre les quals volem destacar:

• Aposta per un teixit productiu sostenible, social i ecològicament.

• Nacionalització amb control dels treballadors, en el cas d'intent d'acomiadaments, tancaments o deslocalització, de grans empreses.

• Serveis públics universals, gratuïts i de qualitat. Prou de privatitzacions, especialment de l’ensenyament, la sanitat o els transports. Ans el contrari, cal recuperar el control de tots els sectors estratègics, com la banca, les infraestructures o l’energia.

• Prestació d'atur indefinida fins a l'obtenció d'un nou treball.

• Repartiment del treball assalariat: reducció dràstica de la jornada laboral sense retalls salarials.

• Dret a un habitatge digne, amb un preu màxim del lloguer del 20% dels ingressos.

Per tot això, volem animar a totes les sabadellenques i sabadellencs a mobilitzar-se contra la crisi, i a participar a la manifestació d’aquest dissabte, 28 de març, que sortirà a les 17:30h de la Plaça Universitat de Barcelona.

Sabadell, 26 de març 2009