El Vallès s’organitza pel dret a l’avortament lliure i gratuït

Antecedents

El passat 20 de desembre, el “Consejo de Ministros” donava a conèixer alhora que s’aprovava l’avantprojecte de la nova llei de l’avortament, altrament anomenada “Ley Orgánica de protección de los Derechos del Concebido y de la Mujer Embarazada” .

En el cas que l’avantprojecte tirés endavant, ens trobaríem davant d’una de les lleis més restrictives d’Europa, ja que les dones només podran exercir el dret a l’avortament sota dos supòsits: en cas de perill greu de la salut física o psíquica de l’embarassada, i en cas de violació. En aquest dos supòsits se li afegeixen limitacions, en el cas de risc de salut, només s’aplicarà durant les primeres 22 setmanes i necessitarà l’aval de dos metges de diferents unitats hospitalàries. Pel que fa al cas de violació, es necessitarà una denúncia prèvia i només es podrà aplicar durant les 12 primeres setmanes.

Des del nostre punt de vista, aquesta llei suposa una agressió als drets de les dones que pot portar greus conseqüències socials i de salut. Així doncs, la llei incapacita a les dones com a subjectes decisoris sobre els seus propis cossos, alhora que pot avocar a pràctiques d’avortament de risc per aquelles dones que no es puguin permetre clíniques privades o avortar en altres països.

La resposta

Davant d’aquesta conjuntura, diferents col·lectius i organitzacions del Vallès (Occidental i Oriental) han trobat la necessitat de coordinar-se entorn a una plataforma en defensa del dret a l’avortament, sota dues consignes clares: mostrar el rebuig a l’avantprojecte de llei i reclamar una llei que garanteixi el dret a avortar de forma lliure i gratuïta.

Fruit d’aquesta coordinació i com a primer pas, la plataforma “Vallès per l’avortament lliure i gratuït” ha convocat una manifestació comarcal el pròxim dissabte 8 de febrer a les 12h a la plaça Creu Alta de Sabadell.

Des de la CUP de Sabadell, entenem doncs, que l’avortament ha de ser lliure i gratuït. Lliure perquè la Llei ha de permetre que cada dona es faci responsable del seu propi cos i prengui les decisions que consideri, tant per a ser mare com per a no ser-ho. Gratuït perquè el pagament suposa que les dones de la classe treballadora no puguin accedir-hi. És per això que ens oposem frontalment a l’aplicació d’aquesta reforma i fem una crida a tota la ciutadania a participar d’aquesta mobilització així com de les pròximes convocatòries de la plataforma.