En defensa del Català

Arran de les contínues agressions que rep la llengua, la cultura i la identitat del poble català per part dels governs espanyol i francès i les seves institucions, des de la Candidatura d'Unitat Popular de Sabadell comuniquem que donem tot el nostre suport al Correllengua d'enguany i convoquem a tots i totes els sabadellencs i sabadellenques a participar-hi.

Així mateix, ens sumem especialment a l'homenatge que es retrà al periodista nascut a la nostra ciutat, Ramon Barnils, un clar exemple de persona compromesa amb els Països Catalans, la seva gent, llengua i cultura.

Llengua que, set anys després de la mort del periodista, lluny d'acostar-se a la normalització, cada cop pateix uns atacs més virulents, constants i organitzats i corre riscos d'esdevenir un fet folklòric, com ja succeeix en alguns indrets dels Països Catalans.

Constatem doncs que l'única solució passa perquè el català pugui disposar de les mateixes estructures que tenen els estats per protegir les seves llengües per tal que pugui convertir-se de debò en la llengua vehicular del país, en una llengua d'acollida per als nous immigrants i en una llengua completament plena, lliure, respectada i saludable.

Agraïm a la CAL la seva tasca i els animem a continuar amb la lluita.

Sabadell, 23 d'octubre del 2008