La CUP de Sabadell alerta contra la ingerència d’una fundació d’Emilio Botín en l’ensenyament públic

La CUP de Sabadell ha denunciat avui els convenis entre el Departament d’Educació i la fundació “Empieza por Educar”, propietat de “La Caixa” i d’Emilio Botín, per tal que gestioni diferents espais de docència directa dins l’escola pública catalana. La formació insta al consistori local a evitar que cap escola de la ciutat es vegi afectada per aquests convenis.

Segons els independentistes, “és vergonyós que mentre es retallen plantilles i serveis, es subvencioni una fundació privada perquè contracti personal docent de manera opaca i sense cap tipus d’homologació,”.

La CUP adverteix sobre el tarannà “ultraconservador” d’aquesta fundació, filial de “Teach for All” i participada per diferents corporacions i bancs transnacionals, que “propaga els valors del classisme i l’individualisme arreu on actua” i criden al conjunt de la comunitat educativa a mobilitzar-se per aturar aquests convenis.

Finalment, la CUP ha denunciat els qui, al seu entendre, són “els màxims responsables d’aquesta situació, que respon a l’aplicació de la LEC, la llei de privatització de l’ensenyament impulsada i aprovada pel PSC, ERC i CiU”.