La CUP de Sabadell, amb la vaga de l’ensenyament del 22 de maig

La CUP de Sabadell ha donat suport a la vaga i a les mobilitzacions del MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa) convocades per demà 22 de maig. La CUP comparteix el malestar del sector de l’ensenyament pel cúmul de retallades en els darrers mesos (se sumen les del Departament d’Ensenyament a les del Govern de l’Estat espanyol). Tal i com denuncia el MUCE, el Reial Decret que s’aplicarà en breu implica un augment del 20% d’alumnes per classe a les escoles públiques, fet que atempta contra la voluntat del sector de treballar cap a l’educació inclusiva.

Aquestes mesura - sumada a la no substitució del professorat que es jubila - repercuteix directament en la qualitat de l’ensenyança i, en definitiva en “la igualtat d’oportunitats de totes les persones”, ha expressat Pau Comellas, portaveu dels independentistes a Sabadell. Comellas ha reflexionat sobre les retallades que pateix el sector: “Restar inversió a l’ensenyament públic ens aboca a una societat més desigual, on qui més té pot sortir-se’n, però on els sectors populars cada cop tenim menys oportunitats de dotar als nostres fills d’un futur digne”. La CUP ha denunciat en els darrers mesos els diferents processos de retallades en el sector públic. Alerten davant l’estratègia de privatitzar els serveis.