La CUP denuncia l'incompliment de les condicions acordades entre l'Ajuntament i SMATSA

La formació alerta que “no s'està complint el contracte des del minut zero”, critica el model de gestió dels serveis municipals i reitera la seva aposta per la municipalització.

La Candidatura d'Unitat Popular denuncia que “una vegada més amb  l'estiu arriben les retallades” a l'empresa que gestiona la recollida d'escombraries i la neteja viària, SMATSA. La companyia, que fa poques setmanes va tornar a guanyar la licitació del servei, no substituirà de nou, gran part dels i les treballadores de la plantilla que fan vacances.

En conseqüència, el portaveu Pau Comellas ha denunciat que aquest fet comportarà un “deteriorament del servei i per tant, l'incompliment del Plec de Condicions”. A més, segons la CUP, la contractació de personal substitut s'està duent a terme fora del conveni col·lectiu i per tant aquestes persones no gaudeixen de les condicions que aquest estableix.

La formació rupturista apunta que cal posar sobre la taula un debat profund sobre el model de gestió dels serveis municipals i fer “passos decidits cap a la recuperació d'aquests municipalitzant-los”. En aquest sentit denuncien que l'actual model d'externalització “només respon als interessos empresarials de maximitzar el benefici”. Per contra, Comellas considera que “només acabant amb aquesta pràctica i recuperant la gestió pública es podrien garantir els drets laborals dels i les treballadores i la qualitat del servei”.