La CUP denúncia que Smatsa té una pràctica corrupta i mafiosa

La CUP Sabadell exigeix a Smatsa la retirada de la querella i l’acceptació de les responsabilitats per les corrupteles i la deficient gestió del servei de neteja a la ciutat i a CCOO i UGT un gir de 180 graus en el paper que estan realitzant com a forces de xoc de l’empresa.

Arran de la querella interposada per Smatsa contra diversos tècnics i regidors de l’Ajuntament de Sabadell, la Cup Sabadell considera que es tracta d’una ofensiva de l’empresa per no assumir responsabilitat per la clara vinculació a la corrupció d’aquesta empresa a través dels casos Mercuri i Pokemon, per la nefasta gestió del servei de neteja i recollida de residus que està fent a la ciutat i sobretot per evitar perdre els privilegis econòmics que fa anys que s’embutxaca a Sabadell amb un contracte de més de 20 milions d’euros anuals. En paraules d’Arnau Rojas, portaveu de la CUP «és intolerable que una empresa que va obtenir la concessió a través d’un contracte fraudulent, que està sent investigat en el cas Mercuri, ara pretengui aturar qualsevol acció municipal que vagi en la línia de què l’empresa realitzi el compliment efectiu del seu contracte».

Alhora, la CUP manifesta que aquesta querella s’emmarca en una «ofensiva generalitzada de les grans concessionàries privades i sectors econòmics contra qualsevol intent dels ajuntaments locals de recuperar el control en la gestió dels serveis públics. Aquesta ofensiva respon a la voluntat d’aquestes empreses de mantenir els beneficis econòmics en detriment de la qualitat dels serveis prestats, de les condicions laborals dels i les treballadores i en general del bon funcionament dels serveis públics municipals».

Per altra banda, la CUP «mostra tot el suport als treballadors i treballadores de Smatsa i a l’excel·lent tasca que estan realitzant en el dia a dia del servei a la ciutat». Alhora però, exigeix a CCOO i UGT «un gir de 180 graus en la seva actitud que fins al moment s’ha centrar en la defensa dels interessos de l’empresa». Els demana que amb la clara, reiterada i manifesta garantia per part de l’Ajuntament de què passi el que passi es mantindran els llocs de treball, deixin de fer de forces de xoc de l’empresa i es posin al costat de la ciutadania de Sabadell i en defensa d’un servei públic sense corrupció i de qualitat, un servei que reverteixi els beneficis en els propis treballadors i la ciutat. Ja que «no és comprensible que aquests sindicats segueixin, com fins ara, al costat d’una empresa mafiosa que només busca mantenir sigui com sigui els privilegis econòmics a costa de la ciutat».

Finalment, la CUP Sabadell, fa una crida «a la mobilització de la població en defensa dels serveis públics i en contra la corrupció i els grans interessos econòmics per començar una reversió imparable cap a la municipalització dels serveis públics que permeti un control democràtic d’aquests, un millor servei, unes millors condicions laborals i en definitiva una millora per les condicions de vida de tots els sabadellencs i sabadellenques».

«és intolerable que una empresa que va obtenir la concessió a través d’un contracte fraudulent, que està sent investigat en el cas Mercuri, ara pretengui aturar qualsevol acció municipal que vagi en la línia de què l’empresa realitzi el compliment efectiu del seu contracte» La CUP «mostra tot el suport als treballadors i treballadores de Smatsa i a l’excel·lent tasca que estan realitzant en el dia a dia del servei a la ciutat». Alhora però, exigeix a CCOO i UGT «un gir de 180 graus en la seva actitud que fins al moment s’ha centrar en la defensa dels interessos de l’empresa»