La CUP diu no a aquesta llei d’educació i dóna suport a la vaga

COMUNICAT NACIONAL
La CUP diu no a aquesta llei d’educació i dóna suport a la vaga

Ara fa més d’un any ja vàrem mostrar el nostre desacord a les Bases de la futura Llei d’Educació de Catalunya (LEC). En aquelles Bases, el conseller Maragall ja marcava el camí de la futura LEC que avui es troba al Parlament.

La proposta de llei que el govern del tripartit va portar al Parlament a finals de juliol, no només confirmava les sospites que la futura LEC apuntava un camí molt perillós, sinó que refermava els pitjors auguris i situava el poble de Catalunya molt lluny de tenir una llei progressista, consensuada i que respongués a les necessitats de l’educació del nostre país.

Després de tants mesos de lluites, de protestes i de constatar que no solament la proposta de llei sinó també la política educativa del Departament d’Educació camina cap a la desestructuració i el desmeembrament de l’ensenyament públic, ens veiem amb l’obligació d’exigir el cessament amb caràcter d’urgència del conseller Maragall .

Entenem que cal un canvi radical en la política educativa de la conselleria, canvi que, per a la CUP i com primera mesura, consisteix en caminar cap una única xarxa educativa universal. Per a nosaltres l’escola ha de formar ciutadans per a una societat lliure, on les relacions es fonamentin en la igualtat d’oportunitats i on els docents i les famílies puguin tenir-hi veu pròpia.

La CUP donem suport a la VAGA convocada per tots els sindicats amb representació a l’ensenyament públic que es durà a terme el proper dia 19 de març..
Així mateix fem una crida a participar activament a les manifestacions que es realitzaran en diversos punts del territori.

NO A AQUESTA LLEI
NO A LA POLÍTICA EDUCATIVA DEL DEPARTAMENT