La CUP exigeix a l’ajuntament fer un pas més en el cas del blogger nazi detingut a principis de juliol a la ciutat

La formació independentista demana que l’ajuntament retiri la llicència de la parada dels diumenges als encants d’antiquaris del Mercat Central on col·labora Jesús A.E.

La Candidatura d’Unitat Popular vol mostrar el seu mes ferm rebuig a la impunitat amb la que han operat i operen grups i persones d’ideologia neonazi a la nostra ciutat. Aquests no són casos aïllats i actualment amb la greu crisi social que estem patint cal estar més alerta que mai, per evitar que acabi generant un augment d’atacs racistes i feixistes.

Un exemple d’això és el cas del blogger nazi, Jesús A.E, finalment detingut a principis de juliol, acusat de difondre idees xenòfobes. A aquest personatge se l’ha vist al local barceloní d’inspiració neofeixista Tramuntana. A més  fa tan sols mig any, va coincidir en una protesta a Sabadell arran de l’esclat del cas Mercuri amb dos dels principals impulsors del local, el regidor de PxC a l’Hospitalet Alberto Sánchez i el militant de les joventuts del partit d’Anglada i antic neonazi Alejandro Fernández. En unes imatges publicades al Diari de Sabadell es pot apreciar com, durant aquesta concentració, Jesús alça el braç fent la salutació nazi, en presència dels dos. Fernández també prové del Vallès Occidental, on fa uns anys l’escena cap-rapada va estar molt activa.

Segons la versió policial, el dia de la seva detenció, Jesús amagava mes d’un centenar d’armes blanques. Revòlvers de fogueig, quatre pistoles, una carrabina d’aire comprimit, 40 cartutxos de diferents calibres, esprais de defensa personal, matxets, navalles, punys americans, defenses de fusta i de goma, bats de beisbol, grillets, ensenyes, banderes, CD de temàtica nazi.

A més a més s’ha constatat que el detingut manté forts lligams amb una parada dels diumenges als encants d’antiquaris del Mercat Central de Sabadell.

Des de la CUP Sabadell entenem que és intolerable que un individu que fa apologia del racisme, el feixisme i la xenofòbia disposi d’un espai amb llicència municipal. Per això exigim a l’actual consistori que no només es personi com acusació particular, si no que retiri la llicència de la parada que regenta Jesús. A. E als encants d’antiquaris.

A més a més volem recordar a l’Ajuntament i a la societat sabadellenca que apliquin la tolerància zero davant d’aquests energúmens. Animem doncs a les institucions, als clubs esportius de la ciutat, a les associacions veïnals i culturals i a tots als Sabadellencs i sabadellenques a condemnar i denunciar qualsevol atac, verbal o físic, de caire racista, feixista o xenòfob que puguin patir les persones o els locals de la nostra ciutat. Cal fer un front comú per acabar amb aquesta xacra.