La vaga de l’ensenyament rep el suport de la CUP

La CUP ha fet públic el suport a la vaga de l’ensenyament que se celebra avui 29 de febrer i que ha estat convocada per la Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública (PUDUP) i pel Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), tan a les universitats com als instituts d'arreu del país. A més, fan una crida a secundar les concentracions previstes davant de l’Ajuntament de Sabadell a les 11’00 i a les 18’00.

La CUP denuncia que universitats i instituts públics catalans hagin patit, en els darrers mesos, importants retallades del pressupost. Paral·lelament, apunten que els mateixos responsables polítics que han promogut aquestes mesures “apareixen després vinculats a fundacions privades dedicades a la docència i recerca que reben milions d’euros de subvencions públiques”. En aquest sentit, han explicat que el conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, des del 2006 ha promogut la fundació privada Barcelona Graduate School of Economics (BGSE) i fins el 2010 n'ha sigut el president. BGSE és un consorci amb participació de la UPF, la UAB, l'Ajuntament de Barcelona i diverses entitats com AXA Seguros, Agbar, Banc Sabadell i Catalunya Caixa. Aquesta entitat ha rebut, el 2011, 1.000.000 d'euros de les arques públiques espanyoles i 90.000 euros de les catalanes. Es tracta, segons apunten els independentistes, de subvencions a entitats privades que apareixen en un moment en què el sector públic està patint 'els pitjors embats en forma de retallades'.

Per altra banda, la CUP alerta contra el canvi de model de govern dins els centres, conegut com a governança o autonomia dels centres, mitjançant el qual s’introdueixen criteris neoliberals de gestió. “A través  d’arguments tècnics es pretén imposar una determinada opció ideològica a l’ensenyament”, expliquen.