A les universitats, ni porres ni empreses privades!

Un cop més, l’aparell policial de la Generalitat ha tornat a entrar a la universitat, i no pas per estudiar-hi: de matinada, sense avís previ, una forta dotació del cos dels Mossos d’Esquadra va desallotjar violentament el col·lectiu d’estudiants que ocupava, des del passat 20 de novembre, l’edifici del Rectorat de la Universitat de Barcelona. Malgrat l’aposta pel diàleg dels estudiants −que protestaven per l’aplicació del Pla Bolonya−, el rector de la UB va preferir tirar pel dret i encarregar la feina al Departament d’Interior, relacions institucionals i participació (sic) de Joan Saura, el conseller que a aquestes altures ja té la mà trencada de com reprimir de debò. L’aposta pel diàleg a base de porres va seguir al carrer, tant al matí com a la tarda nit.

Davant d’aquests fets, tant propis de l’antic règim franquista com de la falsa democràcia actual −governi la dreta regionalista o la dreta tripartida−, des de la Candidatura d’Unitat Popular de Sabadell exigim:

• L’aturada immediata de l’aplicació del Pla Bolonya i de tot el procés de privatització encoberta de l’educació.

• La compareixença del conseller Joan Saura: primer, per explicar l’actuació del cos policial que suposadament controla; i immediatament després, per dimitir del seu càrrec.

• La dimissió del conseller Josep Huguet i de la Comissionada d’Universitats Blanca Palmada.

Finalment, animem als i les estudiants a seguir lluitant contra la privatització de l’educació i a continuar amb les mobilitzacions des de totes les facultats dels Països Catalans.

Candidatura d'Unitat Popular de Sabadell
19 de març de 2009