Sí als trens, No al Quart Cinturó. Protegim els espais agroforestals.

Aquest lema podria ser el resum de la taula rodona sobre territori organitzada per la CUP Sabadell el passat dissabte, 25 al Centre Cívic de la Creu Alta.

Hi van participar en Maties Serracant, geògraf i membre de l'ADENC, el grup Territoris i la Campanya Contra el 4t Cinturó i l'Anna Cáceres, enginyera agrònoma i ex-tècnica del Parc Agrari de Sabadell.

Durant l'acte es va valorar el Pla Territorial Metropolità, que si ve suposa alguns avenços pel que fa al planejament i la protecció d'alguns espais naturals, consolida l'aposta per un model de mobilitat fonamentat en les autopistes i prepara el terreny per a una urbanització intensiva del Vallès, especialment al voltant de Palau Solità i Plegamans i Parets.

Pel que fa a Sabadell, el gran repte és la preservació del marge dret del Ripoll i dels espais agroforestals fins als límits del terme municipal amb Polinyà i Santa Perpètua, amenaçats per vials i diferents projectes urbanístics. Es va fer palesa també la necessitat de definir polítiques, models de gestió i accions concretes destinades a fer viable l'activitat agrària periurbana.

Finalment va haver-hi un ampli consens en la necessitat de redinamitzar la Campanya contra el 4t Cinturó per tal d'evitar la destrossa dels espais més emblemàtics del nostre Rodal i de mobilitzar la ciutadania en defensa de la construcció d'una xarxa ferroviària que realment articuli el territori.