Solidaritat amb Palestina!

La Candidatura d’Unitat Popular de Sabadell (CUP) expressa el seu suport al poble palestí, víctima un cop més de la barbàrie sionista; i denuncia la impunitat de l’Estat d’Israel per vulnerar sistemàticament el dret internacional i les declaracions de drets humans en comptar amb la passivitat (o fins i tot la complicitat) de la Unió Europea i els EUA.

Per aquest motiu, conjuntament amb una vintena d'entitats, participem a la Plataforma Sabadell per Palestina i convidem el conjunt de la ciutadania a participar en les diferents activitats de suport a un poble que pateix decennis d’ocupació, colonització i polítiques de neteja ètnica.

Manifest de la Plataforma Sabadell per Palestina:

PROU COMPLICITAT AMB LA MASSACRE DEL POBLE PALESTÍ

L'exèrcit d'ocupació israelià està cometent una nova massacre a Gaza. De moment, el resultat d'aquest nou acte de barbàrie ha causat proa d’un miler de morts i milers de ferits. Aquest últim bany de sang de civils palestins, tot i ser el més despietat, no és el primer, ni suposa un canvi de lògica en l'estratègia d’apartheid i colonització israeliana. És més, ve a culminar el llarg setge israelià a Gaza, que de moment, per una part, ha merescut diversos pronunciaments no vinculants per part de diversos organismes internacionals i, per altra part, s’ha de destacar que les decisions que sí són vinculants han estat sistemàticament ignorades per els diversos governs israelians. Fa mesos que el poble palestí de Gaza viu una situació completament insostenible, atrapat dins d’un veritable camp de concentració, privat de recursos, de queviures elementals, de cap possibilitat de desplaçar-se, encerclat per l’exèrcit israelià i amb les fronteres d’Egipte tancades.

Davant d'aquesta situació, no podem quedar-nos de braços plegats. La nostra inacció alimenta la complicitat dels governs de la Unió Europea. En lloc de pressionar el govern d’Israel per les greus i sistemàtiques violacions de drets humans, crims de guerra i incompliment sistemàtic del dret internacional, el passat 9 de desembre els governs europeus van decidir enfortir les relacions comercials de la Unió Europea amb l'Estat d'Israel, sense condicionar aquest acord a la presa de mesures cap a una pau justa a la regió, que respecti els valors propis de la democràcia i dels drets humans. El govern d'Israel, encoratjat també per la manca de crítica nord-americana, ha entès el missatge d’aprovació i actua en conseqüència.

Fins i tot a casa nostra, els departaments de Vicepresidència i d’Innovació,Universitats i Empresa, han posat el seu gra de sorra aquestes darreres setmanes protagonitzant visites a Israel amb l’objectiu “d’impulsar les relacions econòmiques amb Israel”, obviant així els reiterats informes de l'ONU que equiparen el règim d’ocupació israelià amb l'apartheid sud-africà, i que reclamen a la comunitat internacional incrementar la pressió política i econòmica vers l’Estat d’Israel.

Nosaltres organitzacions i persones de Sabadell ens neguem a ser còmplices de la massacre contra el poble palestí. És per això que fem una crida als nostres governants i a tota la societat civil perquè facin seu el compromís amb la cultura de la pau, expressat de manera àmplia i reiterada per la ciutadania i per això reclamem:
  • Que el govern de l’Estat Espanyol aturi el comerç d’armes amb l’Estat d’Israel.
  • Que el govern de la Generalitat suspengui el foment de les relacions comercials amb Israel impulsades pel departament de Vicepresidència i el d’Innovació, Universitats i Empresa
  •  Que l’Ajuntament de Sabadell demani al govern de la Generalitat la suspensió de relacions comercials amb Israel i al govern de l’Estat Espanyol que retiri l’ambaixador d’Espanya a Israel.
  • Que l’Ajuntament de Sabadell declari persona “no grata” al ambaixador israelià a Espanta i al responsable de la cambra de comerç israeliana.
  • Que l’Ajuntament de Sabadell revisi els contractes que té per a que les empreses contractades i concessionàries no utilitzin productes procedents d’Israel.
Cada persona i organització podem:
  • Fer el boicot a productes provinents d’Israel, amb codi de barres que comença amb 729 i en concret als electrodomèstics i aparells de refrigeració Westinghoues, als banyadors marca Gottex i a fruites i verdures de les marques Carmel, Eden i Agrexco.
  • Posar un mocadors palestí o bandera palestina al balcó.
  • Participar als actes organitzats per reclamar la fi d’accions militars i la pau a Palestina i també a la Roda de la Pau cada dijous a ¾ de 9 dels vespre a la Plaça Doctor Robert.

Plataforma Sabadell per Palestina
Dijous 15 de gener de 2009